Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Zuzana Kocumová/Změna - Vedení Libereckého kraje rekordně navyšuje náklady na propagaci

05. 12. 2018

Největší navýšení za posledních deset let, a to o 1,2 mil. Kč na celkovou částku 14,8 mil. Kč. Tolik vynaloží vedení Libereckého kraje v roce 2019 na propagaci. K navyšování této položky dochází již 5 let. Stejnou praxi přitom sami Starostové pro Liberecký kraj v minulosti kritizovali.

Nevím, proč by měl kraj dávat tolik peněz na svou propagaci. Dokázal bych si představit částku menší.“ To jsou slova Martina Půty, ovšem v době, kdy sám ještě seděl v opozici a vyčítal předchozímu vedení Libereckého kraje výdaje na propagaci ve výši 11 mil Kč. Nyní sám navrhuje téměř o 4 miliony více.

Částka, kterou vedení kraje vydává na propagaci, od roku 2015 neustále roste. Po nástupu do vedení kraje v roce 2013 přitom koalice SLK a Změny tuto položku výrazně snížila jako důkaz, že dobrá práce se propaguje sama, a také proto, že minulé vedení využívalo veřejné peníze nehospodárně na propagaci vlastní. K dalšímu snížení došlo ještě v roce 2014, a to na částku 9,5 mil. Kč. Od té doby se náklady na propagaci už jen zvyšují. K výraznému skoku došlo hlavně v roce 2016 před krajskými volbami, a to o jeden milion. Navýšení o 1,2 mil. za rok, ke kterému dochází nyní, je ovšem nejvyšší za posledních 10 let. Jeho největší část připadá na placené televizní spoty.

Navrhla jsem, aby se alespoň 2,8 mil. Kč z položky na propagaci přesunulo do rezervy kraje a byly k dispozici k pokrytí důležitějších povinností, které má kraj zajišťovat. Bohužel, vedení kraje má priority poskládány jinak.

Ve srovnání s rokem 2014 zaplatí Liberecký kraj skoro trojnásobek za reklamu v televizi, rádiu, v tisku, na Internetu. Nejde jen o tu reklamu, velkého zákazníka si média nechtějí rozhněvat a nebudou ho příliš kritizovat. Vedení kraje by se proto mělo u sebepropagace držet zpátky, jenže dělá pravý opak,“ připomíná Josef Šedlbauer.

Výdaje na propagaci z rozpočtů Libereckého kraje:

rok

Náklady na propagaci LK v mil. Kč

2019

14,8

2018

13,6

2017

11,8

2016

11,3

2015

10,3

2014

9,5

2013

10,9

2012

12,4

2011

11,8

2010

11,8

Zuzana Kocumová
zuzana.kocumova@centrum.cz